Ako (ne)zviditeľniť svoj blog

Ahojte.

Každý začínajúci, ale aj zabehnutý bloger si už určite aspoň raz položil túto otázku. Na začiatku si úprimne povedzme, že zviditeľniť svoj blog je ťažšie ako kedysi. Blogovanie sa za posledné roky dostalo do väčšieho povedomia a konkurencia blogerov je veľká. Každý druhý človek, ktorého stretnete na ulici je určite bloger alebo youtuber. Ja však tvrdím, nepozerajte na kvantitu. To, že daný blog navštívi denne 2 000 ľudí neznamená aj kvalitný obsah. Často sa stretávam s blogmi, ktoré dosiahnu za deň aj tisícky zhliadnutí, no z hľadiska obsahu je to úplne o ničom. Avšak nebudeme si klamať, takéto čísla určite zahrejú pri srdiečku nejedného blogera. Dnes vám prinášam pár tipov, ktoré sa mi za tých pár rokov osvedčili.



1. Kvalitný obsah

Nepotrebujete publikovať články každý deň. Písať nasilu len preto, aby ste zaplnili časovú medzeru, je hlúposť. Týmto spôsobom svojich čitateľov skôr odlákate. Každý si radšej prečíta jeden kvalitný článok ako desiatky bez pointy. Dávajte si pozor na pravopis a štylizáciu viet. V tomto prípade sa stále len učím a chybička krásy sa stále niekde nájde, no vďaka blogu som sa naučila lepšie vyjadrovať v písomnej podobe, a tak mi nerobí problém napísať výklad na dve strany. Veľa ľudí je prekvapených odkiaľ sa to vo mne berie a vyhovárajú sa na genetiku alebo na to, že ani ich rodičia, či príbuzný nevedeli písať slohové práce. Vždy sa nad tým pousmejem. Všetko sa dá naučiť, avšak v dnešnej dobe je veľkým problémom, že nás neučia myslieť kreatívne a v osudnú hodinu nevieme zo seba vypotiť ani jednu zmysluplnú vetu. Blog je tou najlepšou príležitosťou, ako to zmeniť, a tak ju nepremárnite. Skúste vytvoriť niečo originálne, kreatívne, čo ostatných čitateľov na prvý pohľad zaujme. (Áno, som si vedomá toho, že new in alebo beauty články patria zväčša medzi tie najčítanejšie, no skúste ísť vlastnou cestou.) Základom je zaujímavý názov, ktorý ihneď pritiahne pozornosť čitateľov, no ani obsah by nemal zaostávať.

2. Dizajn

Vzhľad blogu je asi to prvé, čo čitateľa na blogu zaujme. Je to prvá skúška v ktorej buď prejde alebo ostane zabudnutý navždy. Podľa vlastnej skúsenosti (z pohľadu čitateľa) viem, že príliš farebný, preplnený, či tmavý dizajn ma odradí natoľko, aby som už na daný blog nikdy neklikla. To isté platí aj o nadpisoch a písme. V prvom rade treba myslieť na pohodlie čitateľa a netreba ho vystavovať námahe v podobe množstva farieb. Keď som začínala, boli v kurze farebné, preplácané dizajny, no dnes sa kladie dôraz na minimalizmus. Čím jednoduchšie, tým lepšie. Vyberte si štýl písma, ktorý podporuje mäkčene a dĺžne. V opačnom prípade bude váš článok nečitateľný. Taktiež si zvoľte originálny dizajn, ktorý nenájdete na každom druhom blogu, pretože to čitateľov ihneď odradí. V súčasnosti sa dá nájsť množstvo zaujímavých a originálnych dizajnov, chce to len hľadať. 

3. Publikovať pravidelne

Musím sa priznať, že tento bod sa mi veľmi nedarí plniť. Od nástupu do školy mám v hlave opäť menšie okno a kreativita je na bode mrazu. Možno je to tým, že som si za tých pár mesiacov zvykla nepoužívať hlavu 😄 a robiť len to, čo mi prikážu. Snažím sa, aby každý týždeň vyšiel aspoň jeden článok, no niekedy sa mi to proste nedarí. Obdivujem blogerov, ktorí si vedia zorganizovať čas aj priority tak, aby články vychádzali pravidelne v určité dni v týždni. Je to dobré nie len pre blogera, ktorý si takto pekne zorganizuje svoj čas, ale aj pre čitateľov, pretože presne vedia v ktorý deň majú očakávať nový článok.

4. Odkazy v komentároch

Tento bod je dosť diskutabilný. Je jasné, že komentovaním iných článkov sa váš blog dostáva do väčšieho povedomia potencionálnych čitateľov, no netreba komentovať za každú cenu. Ak vám článok, ktorý práve čítate nič nedal a neviete sa k nemu objektívne vyjadriť, tak radšej nekomentujte. Často sa stretávam s komentármi typu "Krásny článok." Toto považujem za veľmi irelevantné, očakávam totiž od čitateľa, že sa vyjadrí k danej téme, napíše svoj názor alebo nesúhlas. Patrím k blogerom, ktorí vedia prijať kritiku a snažím sa zakladať každý článok na princípe diskusie. Takže som veľmi šťastná, keď si môžem prečítať aj váš názor. To, že si prezriete fotky ešte neznamená, že viete o čom daný článok je. Už sa mi párkrát stalo, že som dostala komentár ohľadom knihy, ktorá bola na fotke iba ako príklad a v článku nebola ani len spomenutá. Samozrejme, nebrala by som to tak tragicky, ak by sa slečna vyjadrila k článku a potom napísala pár slov ku knihe, no toto ma trošku rozosmialo. Tak isto v komentároch neznášam pozvánky na giveaway. Ak ma nejaká súťaž zaujme, vyhľadám alebo zapojím sa do nej na základe vlastnej iniciatívy. 

5. Skupiny na sociálnych sieťach

Čuduj sa svete, ale sociálne siete dnes naozaj hýbu svetom a určujú zmýšľanie ľudstva. Veľakrát ma hnevá, že ľudia už pomaly zabúdajú žiť reálny život a sedia na sociálnych sieťach dvadsaťštyri hodín denne. Na tom by samozrejme nič nebolo, je to ich voľba, no najviac ma hnevá, že to vyžadujú aj od ostatných. Takže mi určite dáte za pravdu, že zdieľanie článkov na sociálnych sieťach je dobrou voľbou, ako svoj blog dostať do popredia. O tejto možnosti som sa dozvedela zhruba pred rokom a od vtedy sa sledovanosť môjho blogu zvýšila o nejaké percento. Existuje množstvo blogerských skupín na Facebooku, kde môžete zdieľať svoju tvorbu. Najlepšie je nezdieľať svoj článok v rovnakom čase vo viacerých skupinách. S menším časovým odstupom sa o vašom článku môže dozvedieť viac ľudí, pretože nikto nie je aktívny dvadsaťštyri hodín denne. Dajte si však pozor, aby ste nezdieľali ten istý článok v rovnakej skupine k čomu môže ľahko dôjsť. 
Ďalšou sociálnou sieťou, ktorú blogeri využívajú na informovanie svojich čitateľov je Instagram. Musím povedať, že túto sieť na podobné účely nevyužívam, pretože ma sleduje veľa známych a príde mi hlúpe zaplniť ich nástenku, prípadne instastories s mojimi upozorneniami.

Netreba očakávať, že tieto tipy vám zvýšia sledovanosť zo dňa na deň. Chce to hlavne veľa úsilia, námahy a množstvo lásky. Každý čitateľ vycíti, že ste do článku vložili kúsok seba a podelili ste sa s ním o svoje pocity, nálady, či myšlienky. Za vašu snahu sa vám určite odvďačí sledovaním,  či komentárom.

Aké sú vaše tipy na zviditeľnenie blogu?

Janie

CONVERSATION

4 komentárov:

  1. Jo, jestli kvůli něčemu blogování fakt mám ráda, tak je to ta možnost naučit se se lépe písemně vyjadřovat. Taky jsem udělala velký pokrok od té doby, co jsem začala psát. A za co jsem na sebe fakt pyšná je to, že pravidelnost přispívání na blog mi není cizí a články vychází každou středu a sobotu nebo neděli. Jinak se všemi body s tebou souhlasím :)

    Little Dreamer

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobre napísaný článok a ja môžem len súhlasiť. Pravidelnosť sa snažím dodržiavať, no nie vždy to vyjde. 😊

    http://mozaikaticha.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Môžem len súhlasiť. I keď ja, poviem pravdu, dizajn nevnímam skoro vôbec, kým to samozrejme nie je oči tahajuce a nervy drasajuce. Mňa vždy zaujímal obsah článkov. Priznávam, u mňa najčastejšie ficia kecacie a knižne blogy, beauty ani nesledujem, nemajú mi čo ponúknuť. Ale každý máme svoje...
    Čo mne najviac vadí je kopírovanie, trápny obsah bez myšlienky, nepravdivá recenzia a hlavne neodpovedanie na komenty ani po mesiaci. A popravde, zisťujem že blogeri s menšou čitateľskú základnou sú oveľa zaujímavejšie ako známe a slávne blogerky. Ako píšeš je ťažké preraziť na Slovensku s blogom a nedajbože sa tým živiť je nemožné .. skoro. Príchodom do fb skupín sa mi podarilo zvýšiť sledovatelov aspoň o niekoľko ľudí no aj som niekoľko zaujímavých blogov spoznala. Určite odporúčam sledovať aj iné a komentovať. Minimálne kvôli tomu, že sa spozná iný štýl...
    Bohužiaľ u mňa pravidelnosť vymizla nástupom do práce. Ale občas sa mi podarí mi podarí niečo zosmolit i keď to ide ťažko pri písaní románu, dieťati a osemhodinovej šichty...
    Poviem to tak. Blog musí byť pre radosť, bloger musí písať lebo ho to baví a niečo chce poslať von. Nie pre slávu a vzorky zadara

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skvělý článek, máš ve všem pravdu :) Snažím se jednotlivé body dodržovat, snad se mi to i daří :) Jediný, s čím mám "problém" jsou sociální sítě, nějak je pořád opomíjím :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Back
to top