Tretí rok na strednej

Ahojte.

Tak a je to tu. Deň, ktorý by sme najradšej oddialili, no nič netrvá večne, ani prázdniny. Po dvoch mesiacoch znova zasadneme na naše známe aj neznáme miesta, možno sa o ne stihneme aj pobiť 😅, pretože každý chce samozrejme sedieť vzadu. Avšak mám naozaj overené, že pod lampou je najväčšia tma a minulý rok mi celkom vyhovovalo sedieť v prvej lavici pri katedre. Je tam totiž väčší kontakt s učiteľom (vtedy, keď je to potrebné) a priateľský vzťah so žiakom. Dá sa s nimi porozprávať o hocičom a opýtať na pár vecí z učiva, ktorým nerozumiete, bez toho, aby ste museli vykrikovať na celú triedu a verejne sa priznať, že vás výklad naozaj zaujíma.


Zajtrajšok bude zrejme najdôležitejší pre tých, ktorí prvýkrát prekročia prah strednej školy. Na svoje kroky si pamätám celkom presne. Nesmelé a roztrasené. V žalúdku mi vyhrával ten najväčší symfonický orchester a nervozita by sa dala krájať na malé kúsočky. Všetko však prešlo a ja dnes nastupujem do tretieho ročníka ako hrdá ekonómka. Ak mám však povedať pravdu, vidieť rozvrh týždeň pred začiatkom roka nebol príliš dobrý nápad. Možno by som si ušetrila tu žalúdočnú nervozitu a menší infarkt na neskôr. Dve nulté hodiny za sebou a zmena učiteľov ma vôbec nepotešili. To som však mohla čakať, už nie som malé dieťa a niekedy mám pocit, že naša škola nás nechce naučiť len potrebné vedomosti, ale aj pripraviť na tvrdý režim mimo školy (či už v práci, alebo na vysokej škole). Každopádne, roky nesmierne rýchlo letia a o rok už budem riešiť stužkovú slávnosť a maturitu z ktorej mám už teraz nervozitu. 
Niekedy len tak myslím na zlaté časy na základnej škole a spomínam, aká som bola hlúpa, keď som sa nevedela dočkať strednej školy. Dnes by som však neprijala možnosť vrátiť sa späť. Môj bývalý kolektív totiž nebol o nič lepší ako je ten dnešný, no našla som si pár priateľov, ktorých mám veľmi rada a nesmierne sa teším, keď ich po dlhých mesiacoch znova uvidím. 
Podobne ako po minulé roky, aj tento budem potrebovať veľa motivácie, aby som všetko zvládla s ľahkosťou. Tá je totiž v živote najdôležitejšia. Všetko sa dá zvládnuť, ak v to veríte. Horšie však je, ak nemáte presne stanovený cieľ a to je zrejme aj môj prípad. Často si kladiem otázku, kam sa bude uberať môj život po strednej škole? Ľudia mi vravia, že by som nad tým mala začať rozmýšľať, no ja stále tápam. Raz som nadšená z myšlienky, ísť na vysokú školu, inokedy sa zase do toho príliš nehrniem. Bojím sa totiž nesprávneho rozhodnutia podobne, ako to bolo pri výbere strednej školy. Nemôžem povedať, že by bola zlá, no nie je pre mňa to pravé orechové. Uvažovala som nad rôznymi možnosťami, no dospela som k tomu, že študovať ekonomiku ešte aj na vysokej škole by pre mňa bolo príliš vyčerpávajúce a beriem to ako takú zálohu. Niekedy uvažujem nad pedagogikou, inokedy zase nad žurnalistikou. Každopádne, ešte mám nejaký čas, tak dúfam, že sa rozhodnem múdro. 
Ak ste čakali, že v tomto článku nájdete veci, ktoré som si kúpila do školy alebo outfit, ktorý si zajtra oblečiem, dúfam, že nie ste príliš sklamaní. Nie je to pre mňa dôležité a taktiež to nie je nič zaujímavé, pretože zväčša preferujem iba obyčajné zošity z recyklovaného papiera za niekoľko centov. Nenakupujem tie krásne biele zošity s perfektnou obálkou. Predstavte si, koľko lesov by museli ročne vyrúbať, ak by sme všetci nakupovali iba zošity z nového papiera? Celkovo mám pocit, že už aj tak veľmi využívame prírodu a nevážime si nič čo nám dáva, ale o tom pri inej šálke kávy. Majte sa a držím vám palce v novom školskom roku.

Janie

CONVERSATION

14 komentárov:

  1. tiež rada spomína aj na základnú, a taktiež som sa nevedela dočkať kedy nastúpim na strednú, ako sa hovorí vždy chceme to čo nemáme. ja idem tento rok do 5 ročníka maturitného a nemôžem uveriť, že to cele už za rok končí ;) pekný článok

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Roky letia naozaj rýchlo a niekedy si to nestihneme (nechceme) ani uvedomiť :). Prajem veľa šťastia.

      Odstrániť
  2. Ahoj, pěkný článek :) S tou maturitou si nedělej starosti, není to tak hrozné na to, že se toho všichni tolik bojí (ani já nebyla výjimkou). Jinak jsem to měla stejně, volba střední byla špatná, protože tenhle obor je mi k ničemu a absolutně mě nezajímá, ale už se stalo. No a teď v polovině září nastupuji na VŠ ekonomický obor, takže uvidím, jestli to byla správná volba. Přeju hodně štěstí do nového školního roku a snad se rozhodneš správně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem. Stresu by možno bolo aj menej, keby nám to učitelia stále nepripomínali :).

      Odstrániť
  3. Já jsem se tehdy na střední strašně těšila, nastupovala jsem na gymnázium a nemohla jsem se dočkat, až vypadnu ze základky, kde byl kolektiv nic moc - respektive absolutně nefunkční a lidé v naší třídě byli skutečně primitivní. Měla jsem sotva dvě normální kamarádky (a ty šly se mnou taky na gympl) a byla jsem ráda... Gymnázium byla nehorázná fuška. Kolektiv mnohem lepší, pochopitelně inteligentnější. Ztratila jsem tam status "šprta", protože jsem rozhodně nebyla nejchytřejší, jako tomu bylo na zakládce. V prváku jsem si myslela, že na vejšku radši ani nepůjdu, když vidím, jak mi to (ne)jde na gymplu :D, ale pak se mi to nějak rozleželo :). Maturitního ročníku se neboj, pro mě byl tím nejhezčím - sice jsme se ve třídě neustále hádali kvůli maturitnímu večírku, který se nakonec povedl, ale jinak to bylo fajn, odlehčené (pokud teda nepočítám poslední měsíc před maturou, kdy jsem ležela v učení i 12 hodin v kuse). No a za měsíc hurá na vejšku :), člověk musí přijímat výzvy a posouvat se dopředu :). Ať se daří!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kto vie, ako to bude u nás. Skoro nikdy sa nevieme dohodnúť, takže to zrejme bude pekná kovbojka :D. Ďakujem veľmi pekne za podporu. Vážim si to :).

      Odstrániť
  4. Držím palce do třeťáku, užívej, dokud ještě nemusíš řešit maturitu :) já jdu teď do prváku na vysokou a když vidím to množství učiva, co mě čeká, tak už teď vzpomínám na střední jako na něco jednoduchého :D kolektiv mi ale rozhodně nechybí, neměla jsem ty lidi ráda. A jinak taky jsem studovala ekonomku a pokračuji v tom na VŠ :)

    Lady Lenna

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kolektív zo základnej školy nebol nič, čo by mi chýbalo. Skôr učitelia, systém a prostredie. Veľa bývalých spolužiakov sa nevie ani pozdraviť, radšej budú zazerať :/. Uvidím, aké to bude so strednou školou. Prajem ti veľa šťastia :).

      Odstrániť
  5. krásna príprava! ach, kde sú tie časy, kedy som sa chystala na prvý školský deň na strednej... :D. čo sa týka rozhodovania sa, kam ďalej, tak som tiež uvažovala aj nad žurnalistikou. ale treba tam perfektne vedieť slovenčinu, mať prehľad v knihách a samozrejme ten všeobecný a mať isté zázemie, ako podklady, že si už niekde prispievala -školský časopis či nejaké internetové stránky, pre ktoré si písala... ale to je ako s každým iným odborom v podstate - mať svoje portfólio :).

    inak, držím ti prsty a užívaj si stredoškolského života - sú to krásne časy, ktoré rýchlo pominú ;).

    KEJMY ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja som tento rok ukončila strednú školu a po tých troch mesiacoch prázdnin už si ani nespomínam, že som nejakú maturitu vôbec mala :D. Tento rok nastupujem na VŠ a mám ešte mesiac voľno, ale rada si pozerám články a videá "Back to school". A k tomu výberu strednej školy - tiež to teraz ľutujem a myslím si, že som tie štyri roky mohla stráviť aj lepšie, ale na druhú stranu som si tam uvedomila, čo ma naozaj baví a čo by som nikdy robiť nechcela. BTW študovala som pedagogiku a úprimne ti hovorím, že pokiaľ nemáš väčší vzťah k deťom a chuť neustále riešiť problémy a plánovania choď radšej na žurnalistiku ( o tej som taktiež premýšľala). Veľa šťastia v novom školskom roku. :)

    https://elivido.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že na začiatku roka milujem len tieto videá a tvorenie :D. Ďakujem za podporu.

      Odstrániť
  7. držím ti veľmi palce v novom školskom roku!!! áno každý ti bude hovoriť ako by si o tom mala začať rozmýšľať čo po strednej, ale u väčšiny ľudí ktorých poznám vrátane seba aj v maturitnom ročníku človek vlastne tak úplne nevie. vie smer ale nevie či je to ono. moja životná rada teda asi znie vyskúšaj toho čo najviac napríklad čo sa týka už len podávania prihlášok an VŠ a keď príde ten moment určite budeš vedieť čo z toho ťa vlatsne ťahá asi najviac a ak nepôjdeš na VŠ tak tiež budeš vedieť či ej to ono alebo nie :)) skrátka treba si nechať otvorené dvere a myseľ pre viac možností a tiež mindset, že to, že niečo nie ej pre teba neznamená, že je to zlyhanie
    Ivana xx

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Pěkný článek :) podle mě je 3.ročník sš ten nejlepší. Nemusíš se učit na maturitu, zároveň si dospělá a ty akce za to fakt stály :)
    Bohužel všechno strašně rychle uteče, a já se vydávám na poslední kapitolu (ročník) pred důležitou životní zkouškou. :)
    Držím palce! :)
    S láskou Vitta Brunettes
    https://vita-brunettes.blogspot.cz/?m=1

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Back
to top