Kde sú rozprávky z môjho detstva?

augusta 01, 2017
Ahojte.

Každé dieťa miluje rozprávky. Keď som bola malá, neunikla mi ani jedna. Vždy som chcela byť princeznou v hodvábnych plesových róbach a žiť v prepychovom zámku s kopou služobných. Viem, možno to bude znieť trochu naivne, no aj v dnešnej dobe verím, že dobro zvíťazí nad zlom. Každému sa raz vráti to, čo dal (či už dobro alebo zlo) a na konci bude len šťastný koniec. Pravdou však je, že toto sa už akosi z novodobých rozprávok vytratilo, čo ma veľmi mrzí.
Kežmarský zámok, Kežmarok

Všetci sa snažia rozprávkové príbehy prispôsobiť modernej dobe, a tak môžeme vidieť princeznú s činkou v ruke, alebo v nohaviciach. Možno som staromódna, ale nemala by princezná chodiť v šatách? Často sú bez ladu a skladu. Úplne nepochopiteľný dej pri ktorom neviem, či sa mám smiať alebo plakať, . 
Chápem, že chcú vymyslieť niečo originálne, no potom to dopadne tak, že je to mix klasických rozprávok. Keďže mám doma malú sestričku (, no malú ako  malú, ale pre mňa to bude stále to malé motovidlo) rozprávky sú u nás na dennom poriadku, no úprimne, nie všetko sa dá aj pozerať. Priznám sa, že väčšinou nechápem pointu (možno som už stará na takéto rozprávky), no ak ju neviem pochopiť ja, ako ju pochopí malé dieťa? Možno je to nejaký trik, aby dnešné deti viac premýšľali, no podľa mňa sa to príliš nedarí 😄. Ďalšou vecou je, či malí drobci ešte chcú pozerať rozprávky. Silnou konkurenciou sú zrejme počítačové hry či tablety.
Myslím si, že klasické príbehy sú oveľa krajšie ako tieto novodobé ktorých cieľom je pobaviť aj dospelého diváka, no často to dopadne tak, že sa bavím skôr na tom, aká nezmyselná rozprávka to vznikla.
Deti už zrejme prestanú poznať klasické rozprávky ako Dvanásť mesiačikov, Sedem zhavranelých bratov, Perinbabu či Popolušku, pretože ich vytlačia tie novodobé. Možno si teraz o mne pomyslíte, že som ako stará bosorka (sklamem vás ani tie tam už zrejme nenájdete 😅), ktorá s ničím nie je spokojná a všetko skritizuje, no úprimne, pre mňa to už nie sú tie krásne klasické príbehy. Samozrejme, každý má iný vkus a niekomu sa môžu páčiť, no ja som skôr za staré dobré "klišé". A možno to bude len tým, že už som z rozprávok tak trochu vyrástla, no ja vždy tvrdím, že človek nie je nikdy starý na rozprávky. Dajú sa pozerať v každom veku. Človek si pri nich oddýchne, aspoň trochu vyjde z toho stereotypu všedných dní a zabudne na starosti.
Stále však platí, že doba ide dopredu a my to nezastavíme. Avšak dúfam, že na tie krásne rozprávky, ktoré sme v detstve milovali nikdy nezabudneme.

Ako sa vám páčia dnešné rozprávky?

Janie

3 komentáre:

  1. Tiež sa mi veľmi páčia klasické rozprávky, ale aj tie novodobé majú niečo do seba. Niektoré kreslené rozprávky sa mi však zdajú skôr ako rozprávky pre dospelých než pre deti, tie konverzácie sú podľa mňa niekedy priam nevhodné pre detské uši. Ja v nich cítim trochu sexuálny podtón. No máš pravdu, niektoré sú pre deti na pochopenie náročné. Klasické sú skôr tie filmové než tie kreslené.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já mám ráda pohádky. Občas když nemůžu usnout poslouchám audio staré řecké báje a pověsti

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Používa službu Blogger.