Najčítanejšie články na blogoch

Ahojte.

Častokrát sa stretávam s rôznymi vysvetleniami pojmu bloger. Niekedy ma trošku vyvádza z miery názor obyčajných ľudí na nás, blogerov. Stále sa usmejem nad názorom, že ľudia nepotrebujú chodiť do školy. Stačí, ak si založia blog, napíšu pár slov a budú zarábať bez toho, aby museli vyštudovať nejaký odbor. Priznám sa, že ma to vytáča do nepríčetnosti. Píšem už tretí rok a stále som z toho nevidela ani cent. Mala som byť predsa bohatá, či nie? Ľudia si všetko predstavujú príliš jednoducho. Nebudem nič robiť a budem zarábať. Toto môže povedať len človek, ktorý blogerskú sféru vôbec nepozná, no tvári sa, akoby pojedol všetku múdrosť sveta. Písanie je v prvom rade relax a netreba do toho ísť s veľkými očami. Na Slovensku sa bohužiaľ živiť blogom príliš nedá, je to skôr voľnočasová aktivita. Áno, milujem písanie, no ako prácu, ktorú budem robiť po zvyšok života si to aj tak neviem predstaviť. Ľudia za všetkým vidia len peniaze, radosť a dobrý pocit im už v dnešnej dobe nestačí.


Rovnako klesli aj požiadavky na najčítanejšie články na blogoch. Často sledujem štatistiku blogu a za tie tri roky som prišla na to, že ľudia postupne strácajú záujem o čítanie. Možno je to tým, že klesla aj veková hranica čitateľov, ktorá sa pohybuje približne od dvanásť do pätnásť rokov. Ak chcete zaujať, dostať váš blog aspoň trochu do povedomia, určite zaujmete článkami ako New in, Haul, Nákupy a podobne. Kladie sa dôraz hlavne na veľké množstvo fotografií a málo textu. Dnešný svet je uponáhľaný, a preto nikto nemieni strácať čas pri článku, kde nie sú žiadne fotky. Ostatné články zostávajú väčšinou zabudnuté, no zabrániť tomu môže trefný názov a téma, ktorá je v súčasnosti aktuálna.
Priznám sa, že pred niekoľkými rokmi som tieto články taktiež milovala, no postupom času si prečítam radšej niečo zmysluplné, čo má hlavu aj pätu, dokáže mi to niečo dať a viem sa poučiť. V dnešnej dobe už nie je problém natrafiť na blogy plné fotiek oblečenia, problém je nájsť pár slov, ktoré pohladia dušu, zlepšia náladu, naladia človeka na správnu vlnu a vykúzlia mu úsmev na tvári. Toto je podľa mňa pravá podstata písania. Môj postoj je možno ovplyvnený aj tým, že som sa rozhodla prestať nakupovať hlúposti, ktoré nepotrebujem, iba preto aby som zapadla do dnešnej konzumnej spoločnosti. Chcem byť iná, nechcem byť obyčajná bábka ovplyvnená reklamou. Niekedy sa chodím len tak pokochať do nákupného centra, no vždy si poviem, že nič nové ešte nepotrebujem.
Ľudia nechcú čítať dlhé texty, stačí im pár obrázkov aby nevypadli zo svojho kolotoča a predstavy o ideálnom svete okolo nich. Nie je dôležité zameriavať sa na články, ktoré ľudia najviac čítajú, ak vám písanie prináša len stratu času. Zamerajte sa na to, čo vás napĺňa. Nepozerajte na to, koľko nových zhliadnutí alebo čitateľov vám to prinesie. Sústreďte na to, aký máte z toho pocit. To je najdôležitejšie, pretože všetko musí vychádzať zo srdca a ľudia, ktorí článok čítajú to cítia.
Píšte tak, ako píšete do teraz a hlavne s láskou.

Janie

CONVERSATION

11 komentárov:

  1. Tak tento článok sa ti naozaj vydaril... Doteraz som tvoj blog nesledovala, pretože som naň do istého času nenarazila. Avšak od článku Usmej sa, deň bude krajší si mi úplne učarovala. Máš dar slova :). Myslím, že od teba by som si prečítala aj telefónny zoznam. Čo píšeš dáva obrovský význam a tak sa vďaka tebe vždy zamyslím nad tvojimi slovami.
    Aj v tomto máš pravdu. Na svojom blogu si tiež všímam, že obľúbenejšie sú články, kde je plno fotiek a minimum slov. Celkom ma to mrzí, pretože často krát sú to články, ktorých písanie ma baví najmenej. No nie vždy je to tak... Ale súhlasím s tým, že najlepší pocit je, keď to, čo píšeme nás baví. Keby to tak nebolo, blogovanie by ma nedržalo štrvtý rok. Avšak niekedy vie človeka, tak troška sklamať, keď nemá odozvu. Neblogujem, kvôli číslam sledovanosti a pod., ale tiež, keď vynaložím čas a úsilie, podelím sa o svoje myšlienky, tak by ma zaujímali názory iných. Skrátka ohlasy... Človek to niekedy potrebuje. Potrebuje počuť, že to čo robí, má význam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani nevieš akú si mi urobila radosť. Konečne mám pocit, že som po tých dvoch rokoch našla samú seba. Prešla som rôznymi etapami a obdobím, kedy som si myslela, že vďaka množstvu fotiek môj blog udržím nad vodou a zaujmem. Dnes už viem, že nezáleží na type článku, ale na tom, s akou láskou je písaný. Janie

      Odstrániť
  2. Krásne napísané, máš pravdu v tom, že ľudia vyhľadávajú menej textu, no niekedy potrebuješ vypísať všetky plusy a mínusy, čo ti vyjde na dosť viet. :D

    Rebelliouslily

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moc krásný článek od skvělé blogerky!
    Jak to jen říct, článek, jaký mi asi mluví ,,z duše". Lidi skutečně za každou (a opravdu každičkou) aktivitou vidí možnost, jak si vydělávat. Já - jako vloger, mohu říct, že si lidé vydělávají i způsobem, který podle mě tak zasloužený není. Na YouTube se najdou tací streameři, kteří se posypávají brambůrkami a dostávají za to tisíce korun!

    Ehm...vraťme se k podstatě článku...

    Je velká škoda, jak současná společnost pohlíží na nás-blogery. Samozřejmě, že ti, kteří nic nenapsali, budou mít rýpavé věci. Smutné je spíš to, jak lidi nic nechtějí číst a ani se nechtějí nad ničím zamýšlet. Nechtějí se zamyslet nad současnou situací na sociálních sítích, novou možností práce a tak... Hlavně je zajímají obrázky, kraviny, které by spíš zajímaly malé děti a tak :-)

    Promiň, já vím, je to chaotické....

    Jsi ale skvělá blogerka. Čtu od Tebe několikátý článek, máš hodně co předat a nečekal jsem, že budeš mít až takový přehled! :-) Je mi ctí!


    Aleš Otava

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Súhlasim stebou, tiež sa snažím písať tak stručnejšie a nerozpisovať veľa lebo ľudia už nečítajú ako kedysi.. a ten úvod tak stým som sa teda ešte nestretla možno že aj pre to že málo ľudí z okolia vie že mám vlastne blog:))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Presne podobné pocity aj mňa občas prepadajú. Keď vidím tie kopy páčikov pri článkoch o skoro o ničom, fotky upotrebovanej kozmetiky, nakúpeného oblečenie cez Ali, a potom si prečítam nejaký super článok od neznámej blogerky ktorý má hlavu i pätu, no málo odberateľov, je mi z toho smutno. Avšak, asi taký je dnes trend, no keďže ja celý život idem proti prúdu, i tak píšem to čo cítim. A niekedy je to fakt nadlho, ale svojich čitateľov mám a to mi stačí. Nebudem sa hrať na niekoho kým nie som ani v rámci blogu ani v živote. Možno to znamená málo čitateľov, ale ísť proti svojej osobe by znamenalo prehrať a vzdať sa. A to sa mi ešte nechce :-) Krásny článok

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Skvely clanek. Ani nevis, jak mi mluvis z duse. Doba je uspechana a nikoho nic moc nezajima. Hlavne nic neresit. Kazdy ma prece svych starosti pytel. Sam hauly a podobny nesmysly nesnasim. Je to devalvace psani a blogovani tez. Neklesej na mysli, treba se to casem zase zmeni. Lide se nasyti kravinama a budou zas chtit neco kvalitniho jako jsi to mela ty sama. Drzim palce. A pokud mas zajem, mrkni na muj frogos.cz. Treba zaujme a potesi, ze existujou i dalsi, co radi pisi rekneme jinak. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Na tvojom blogu som prvýkrát ale tento článok sa mi veľmi páčil. Má v sebe všetko, čo mám rada. Je dlhý tak akurát a hlavne je pozitívny, nie je tuctový, je skrátka svojský a inšpiruje ma. Presne ako si spomínala sama v článku. A tie fámy o zárobkoch na blogoch sú skrátka výmysly. Ja píšem 4 roky a okrem pár free produktov z toho nemám nič a aj nad tými pár dobre rozmýšľam. Brať každú spoluprácu len pre veci zdarma nie je moja parketa.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Já jsem ráda, že mým nejčtenějším článkem není žádný z těch typů jako HAUL, oblíbenci a tak.. Až na druhém místo je u mne Co jsem dostala k Vánocům a pak zas "normální" články s hodně písmenky a méně fotkami :)

    Little Dreamer

    OdpovedaťOdstrániť
  9. krásny článok, skvelo napísaný! len... s klamlivým názvom. čakala som zoznam typov článkov, ktoré ľudia najviac čítajú, alebo niečo podobné, takže ma to trošku sklamalo, ale máš krásny štýl písania, takže sa to aspoň pekne číta a súhlasím, človek by mal robiť to, čo ho baví a tiež súhlasím, že záujem o čítanie blogov rapídne klesol, však nemyslím si, že to človek robí zbytočne. treba robiť to, čo ťa napĺňa, bez ohľadu na to, či to niekto číta, pretože áno, niekto to číta, aj keď nenechá komentár - vlastná skúsenosť ;).

    KEJMY ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že konkrétne tipy na najčítanejšie články tam sú, len nie sú vyznačené v bodoch ako vo väčšine článkov. Chcela som to napísať trochu originálne, nie ako obyčajný zoznam, ktorý môžem vidieť na každom rohu, ale ďakujem za kritiku. Vážim si to :).

      Odstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Back
to top