Usmej sa, deň bude krajší

Po dlhšom čase váš opäť zdravím.

Pri pohľade do kalendára sa chytám za hlavu, koľko dní už uplynulo. Stále mám ten pocit, akoby od posledného článku ubehlo len pár dní. Priznám sa, že v poslednej dobe mám dosť chaotické a stresujúce obdobie. Takže si asi viete predstaviť, ako to vyzerá. Ráno vstávam s pocitom, že som stále unavená aj napriek tomu, že som spala približne osem hodín. Najhorší pocit je ten, keď sa zobudíte o necelú hodinu skôr a potom už nemôžete zaspať, pretože niekto má potrebu prášiť koberce. 
Poviem vám, život na dedine nie je ani z ďaleka taký ideálny, ako si ho väčšina ľudí žijúcich v meste predstavuje. Namiesto ticha, čerstvého vzduchu a štebotu vtáčikov sa pravidelne každý víkend budím na zvuk kosačky alebo cirkulárky. Vždy ma to vytáča, pretože sobotu beriem ako jediný deň, kedy sa môžem normálne vyspať (aspoň v poslednej dobe). To isté platí aj o škole. 
V poslednej dobe je toho neúnosne veľa a ja si už nepripadám ako človek, ale iba ako stroj. Jediné čo ma zatiaľ teší, je pocit, že o niekoľko dní sú tu vytúžené prázdniny, ktoré si chcem naplno užiť.  Pred pár týždňami som oslávila svoje sedemnáste narodeniny. Síce je to len jeden rok, no cítim sa, ako keby som už bola hrozne stará a vedomie, že pre väčšinu detí som už vraj teta mi vôbec nepomáha 😅. Vždy sa nad tým tak trochu pousmejem a uvedomím si, že roky pribúdajú ako voda.


Práve deti sú osobami, ktoré nikdy neklamú a vždy povedia, čo si myslia bez toho, aby rozmýšľali nad tým, čo svojimi slovami spôsobia. Vďaka jednému malému dievčatku som si uvedomila, že nezáleží na hmotných veciach za ktorými sa denne naháňame. Niekedy stačia len tri slová, aby vám zlepšili deň a vy ste mali dôvod usmievať sa, aj keď je nebo zamračené.
V poslednej dobe som chodila každé ráno z domu unavená, bez nálady a s pocitom, nech tento deň čo najskôr skončí. Práve, keď som sa znova ponáhľala za všednými vecami, na ulici ma zastavilo jedno malinké dievčatko len preto, aby mi šušlavým hláskom povedalo: "Teta, ši pekna." Priznám sa, že som vôbec nevedela, ako mám reagovať, pretože toto mi ešte na ulici nikto nepovedal.
Keď sa stretnú dospelí ľudia, zvyčajne sa pozdravia bez toho, aby rozmýšľali nad tým, čo povedia. Táto veta ma zaskočila, no v duchu potešila. Uvedomila som si, ako dokáže pár slov zmeniť pohľad na svet. Prečo nedokážu dospelí ľudia povedať narovinu, čo si myslia alebo cítia? Potrebujeme sa pretvarovať a hrať na niekoho kým nie sme? Čo keby sme niekomu len tak povedali: "Usmievaj sa, pristane ti to." Život by bol oveľa ľahší.
Stále sa sťažujeme na to, aký je dnešný svet zlý, chaotický a hlavne materiálny. Svet je len odrazom nás, ľudí. Ak sa k sebe nesprávame ako človek k človeku, nemôžeme očakávať, že svet bude iný.
Gándhí raz povedal: „Buď zmena, ktorú chceš vidieť vo svete.“

Prajem vám, aby ste nikdy nestratili z tváre ten nádherný úsmev, ktorým možno niekomu rozžiarite tmavý deň. Myslite aj na druhých, nie len na seba.

CONVERSATION

6 komentárov:

  1. Krásny článok ♥!
    Popravde v poslednom čase som sa cítila rovnako ako ty. Tiež chodím na ekonomickú školu, takže chápem, čo myslíš tou neúnosnosťou... Každé ráno som bola bez nálady, vyčerpaná, nič ma netešilo. Keby sa na mňa niekto pozrel, asi by videl iba chodiace nešťastie. Jediné, čo ma tešilo je to, že za chvíľu sú prázdniny a všetko sa skončí. Chcela som aby deň čo najskôr skončil a potom som frflala na to ako čas rýchlo letí. Posledné dni som sa nad tým zamýšľala čoraz viac a začala som si spomínať na veci, ktoré ma kedysi tešili. Ako som si dokázala vychutnávať okamihy, obyčajné, no skvelé. Stále to nie je ideálne, no cítim sa čoraz lepšie. A vieš čo? Aj tvoj článok mi pomohol ešte viac. Naozaj krásne myšlienky. A plne s tebou súhlasím. Svet by mohol byť oveľa krajší, keby sme sa my ľudia niekedy zastavili, zamysleli a začali si veci viac vážiť. Každý sa za niečim naháňame a keď to dosiahneme, tak ani niesme šťastní. V dnešnej dobe je ťažké vidieť veci v pozitívnom svetle, no každý by mal začať sám od seba a veľa vecí by sa zlepšilo...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som šťastná, že pár mojich slov dokázalo zmeniť niekomu deň. Vlastne o to mi aj išlo. Nechcem sa už pretvarovať, že je všetko ideálne. Chcem iba vravieť pravdu aj za cenu toho, že sa to možno niektorým ľuďom nemusí páčiť.
      Janie

      Odstrániť
  2. Presne tak! Občas si musíme pripomínať takéto samozrejmosti... :)

    Flung out of space

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ten čas skutočne letí, no mne to momentálne tak celkom vyhovuje :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi pekný príspevok a veľmi motivujúci, rada čítam príspevky takého typu a v tých tvojich je ukryté niečo zvláštne. Aj keď sa mi už nechce čítať a rozhodnem sa ísť už niečo aj spraviť tak ma tie tvoje príspevky nepustia najprv musím dočítať. :)

    http://taniamitro.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mala som obdobie nekonečného úsmevu, doslova to zo mňa sršalo a teraz sa to nejako načas vytratilo. Stále som rovnako pozitívny človek, no ten úsmev mi nie vždy ostáva na perách a mierne ma to trápi. Neviem čo sa stalo, nepríde mi, že by ma niekto tak desne sklamal, ale asi sa málo snažím.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Back
to top